DUHAMEL, Pierre. L’avenir du Québec – Les entrepreneurs à la rescousse, Éditions La Presse, 2012, 238 pp.
FRIED, Jason & HANSSON, David H. Rework, Crown, New-York, 2010, 279 pp.
SHANE, Scott A., Ph.D. Finding Fertile Ground – Identifying Extraordinary Opportunities for New Ventures, Pentice Hall, New Jersey, 2005, 219 pp.
MOORE, Geoffrey A., Crossing the Chasm – Marketing and Selling HighTech Products to Mainstream Customers, Harper Collins, New-York, Revides Edition, 2002, 227 pp.
PORTER, Michael E., Competitive Strategy. Techniques for Analyzing Industries and Competitors. The »Free Press, New-York, 1998 (Édition originale 1980), 400 pp.
BLANK, Steve; DORF, Bob, The Startup Owner’s Manual; The Step-by-Step Guide for Building a Great Company. K&S Ranch, Inc, Pescadero, California, 2012, 571 pp.
AULET, Bill, Disciplined Entrepreneurship. Wiley, New Jersey, 2013, 272 pages.
FILION, Louis-Jacques, Claude ANANOU et al. De l’intuition au projet d’entreprise, Les Éditions Transcontinental Inc., 2010.
DRUCKER, P., Les entrepreneurs, Paris, L’expansion Hachette, Collection Pluriel, 1985, Chapitre 9. (Publié en anglais sous le titre Innovation and Entrepreneurship par Harper et Row, 1985).
KESSLER, Andy, Eat People and other Unapologetic Rules for Game-Changing Entrepreneurs, Penguin Group, New-York, 2011, 243 pp.
KAWASAKI, Guy, The Art of the Start – The Time Tested, Battle Hardened Guide for Anyone Starting Anything, Portfolio (Penguin Group), New-York, 2004, 226 pp.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin, MANCEAU, Delphine, Marketing Management, 14e édition, Pearson France, 2012, 841 pp. (Traduction de l’édition américaine originale publiée par Prentice Hall, New-Jersey.)
PARK, Chan S. – Analyse économique en ingénierie, Éditions du renouveau pédagogique, 2e édition, 2009, 1080 pages (Le manuel pour le cours GIA-400).